zondag 8 september 2013

Typisch Russisch?

Lieve iedereen,

In één van mijn vorige berichten vermeldde ik reeds het opmerkelijke feit dat Russische vrouwen steevast hand in hand, arm in arm of... (vul aan naar wens) lopen met een minder aantrekkelijke man. Russen vertonen echter nog meer merkwaardigheden die ik u natuurlijk niet wil onthouden.

Om te beginnen schuilen Moskovieten bij het minste buitje. Moesten Belgen zich zo gedragen zouden ze letterlijk geen meter vooruit komen.

Russische mannen hebben kapsels die bij ons al zeker vijftien jaar als 'fout' bestempeld worden. Ik denk hierbij aan het nektapijtje, of aan de minipony die dan met een haarproduct naar keuze plat tegen het voorhoofd wordt gelijmd. Of een combinatie van beide. Geen verdere commentaar.

Wat Russische mannen doen met hun haar doen Russische vrouwen met hun wenkbrauwen. Die worden eerst geëpileerd, vervolgens getrimd en daarna bijgetekend. Vooral op oude dametjes geeft dit een hoogst merkwaardig effect.

Een ander opmerkelijk feit betreffende het uiterlijk van Russische vrouwen is dat ze allemaal - maar dan ook echt allemaal - huidkleurige panty's dragen. Als u ooit deze kant op komt moet u er maar eens op letten.

Afgaande op het aanbod van het gemiddelde Moskouse winkelcentrum maakt de Russische vrouw echter geen gebruik van sokken, pyjama's of beddengoed.

Russinnen kijken je afkeurend aan wanneer je een wollen trui draagt of koffie drinkt op de metro. True story.

Hoewel Russen, wanneer u eenmaal beseft dat hun koele en afstandelijke manier van doen slechts een façade is, de meest hulpvaardige en gastvrije mensen ter wereld zijn, wordt hun imago in het buitenland sterk besmeurd door stereotiepe landgenoten voor wie de term 'medemens' slechts een vaag begrip is. Ik vermeld in dit opzicht even hostelgenoot D (Russofielen vullen nu aan tot een veelvoorkomende Russische mannennaam) die snurkt, zijn vrouw afsnauwt en de badkamer zeiknat achterlaat (mijn excuses voor het taalgebruik).

Ik verzoek u vriendelijk, maar toch dringend, uw beeld van de Russen in het algemeen en de Moskovieten in het bijzonder niet te laten bevuilen door zulke onaangepaste individuen - die overigens overal te vinden zijn - en Moeder Rusland met een open blik te bekijken (en misschien ooit tegemoet te treden?).

Kent u nog typisch Russische merkwaardigheden?

Veel liefs uit Moskou,

Malaika

1 opmerking:

  1. HAHA Malaika ik vind jou blogpostjes toch altijd heel leuk om te lezen! :-)

    Enkele van bovenstaande dingen herken ik toch zeker van op onze reis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen