maandag 23 september 2013

L.

Lieve iedereen,

In mijn vorige berichten heb ik u steeds proberen te boeien met interessante en minder interessante weetjes over Moskovieten allerhande. Vandaag zou ik u graag laten kennismaken met een andere subklasse van de menselijke soort, zijnde de internationale student. U moet immers weten dat ik in mijn kartonnen doos, u inmiddels welbekend, niet alleen verblijf, maar vergezeld word door een merkwaardige collectie menselijke wezens van verschillende herkomst en pluimage.

Laat ik beginnen met u wat meer de vertellen over mijn onlangs gearriveerde kamergenote, de allerliefste L. (de exacte benaming van mijn doosgenoten laat ik liever achterwege, gezien ik eventuele juridische gevolgen wens te vermijden, moest ik verkiezen nare dingen neer te pennen over bepaalde individuen, in mijn eigen kleine hoekje van het wereldwijde web). L. is afkomstig uit Brussel, de prachtige hoofdstad van het sneue kikkerlandje waar ik helaas ook mijn wortels heb. Afgezien van deze gemeenschappelijke onfortuinlijke achtergrond vormt L. in alles mijn tegenpool. Ze spreekt vloeiend Frans, is aanhanger van het sentimentalisme en houdt tegelijkertijd ontzettend van mensen. Ze maakt steeds rommel (enkel in haar deel van ons hokje, dat dan weer wel) en heeft zich als doel gesteld de warme, Brusselse liefde te verspreiden in deze kille Russische hoofdstad. Ze bezit het wonderlijke vermogen mensen, plaatsen en etmalen volledig overhoop te halen. Sinds ze toegekomen is lijkt het studentenhuis veranderd in een soort scene uit Alice in Wonderland. Ik heb, zo lijkt het, in geen jaren meer geslapen, maar had me oprecht geen betere kamergenote kunnen wensen.

Verder deel ik dit gebouw, dat oprecht lijkt opgetrokken uit karton, met een stuk of tien Amerikanen, die op zichzelf al een groep vormen die zowel antropologen, demografen, sociologen als psychiaters zou verbazen, en verder nog met inwoners uit Letland, Duitsland, Oostenrijk, Japan, Italiƫ, Polen, Finland....

U ziet dat mijn dierbare huisgenoten een potentieel zeer welkome en onuitputtelijke bron van inspiratie vormen.

Als u meer wilt horen over de menselijke zoo die dit studentenhuis is, laat u het vooral weten.

Veel liefs uit Moskou,

Malaika

Geen opmerkingen:

Een reactie posten